Maqqans Turfande

Jakten på unika

Publicerad 2014-06-16 12:51:02 i Allmänt,

Var inne på warded.se/turf idag och kikade runt, fastnade för kartan över unika zoner och insåg vad centrerat i Sverige mina besök hittils har varit.
 
Utanför denna karta finns även en unik i Tyskland som jag tog under mitt besök i Berlin men det är fortfarande inte något vidare utspritt. Den enda utstickaren på kartan är mitt besök hos farföräldrarna i Härjedalen, annars är det bara resor österut. Lite trisst men det ser vi fram emot att få ändra till sommaren!
 
Min mor har planerat en resa upp till Luleå för att hälsa på mina morföräldrar, jag nappade genast på att följa med när hon berättade att hon hade tänkt ta bilen. Äntligen en chans att nå upp till 10 regioner, har luggit på 9 regioner sedan förra sommaren. Blir väl ett stopp i varje region längs vägen och en cykeltur i Luleå när vi är där.
 
Sedan så planerade min sambo en resa till Gottland helt utan mina påtryckningar så då kommer jag även kunna räkna in den regionen, bättre och bättre. Så nu har jag bestämt mig för att åka till Kalmar för att kunna ta de regioner jag saknar för Sverigemedaljen, mumma!
 

Kommentarer

Postat av: SaLa

Publicerad 2014-06-27 11:35:22

Intressant att det är pluppar på 8 regioner på den kartan, det är väldigt centrerat! :)
Låter som väldigt roliga resor i sommar. Kul att du ska ta lite omvägar efter Kalmar ;)
Såhär ser min karta ut: http://instagram.com/p/pPUu-mrPHV/?modal=true :D (jag saknar fyra för sverigemedaljen)

Svar: Den 9e regionen är Tyskland, fick zooma ut så mycket för att få med den i bilden så jag lät den hamna utanför :) Nu är jag uppe i 14!
Maqqan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela