Maqqans Turfande

Borlänge, event och äventyr

Publicerad 2014-05-02 12:15:00 i Allmänt, Turf,

Under helgen så arrangerade Turf Dalarna Borlänge Open som jag deltog i, mitt första event så det kändes spännande. Jag kan verkligen rekommendera alla som inte har varit på event att åka på det. Riktigt kul att delta i den spelformen och få chansen att träffa allihopa. Det började inte så bra för mig dock, under resan dit så kom jag på att jag glömt både hjälm och cykellås hemma så i Ludvika stannade vi till och köpte det.
 
Eventet då? Ja det gick hyfsat för mig hade en del dåliga vägval där jag hamnade i återvändsgränder som kostade tid och att jag lyckades köra rätt in i marknaden som pågick samtidigt i staden, tog väl ca 10 min att komma därifrån, men en åttonde plats får jag ändå känna mig nöjd med. Extra roligt var det att jag hamnade precis framför Spix som var den enda utöver mig som deltog ifrån Värmland. Resultat och lite statistik kan ni finna här: http://turfgame.com/events. Jag lyckades även med konststycket att göra en volt över framdäcket på vägen ner till zonerna längs med forsen. Det var på en av stigarna i närheten utav ForsKors som jag inte insåg hur brant det var utan när det kom ett nerfällt träd i vägen så tvärbromsade jag. Kanske har jag inte vant mig med bromskraften i skivbromsar än men stopp tog det så jag voltade över trädet och min telefon flög iväg några meter. Var rädd att det var kört i det ögonblicket telefonen studsade iväg men den klarade sig utan en repa tack vare löven som låg på marken.
 
Efter eventet åkte jag och Spix till Falun för att checka in på våra boenden och där fortsatte min händelserika helg. Jag hade via trivago bokat ett boende på Lugnets B&B för 275kr, svinbra pris tänkte jag, men när jag var i närheten av hoppbacken ringde jag till dem och bad om vägbeskrivning, då visade det sig att jag hade bokat på Lugnets B&B i Eskilstuna ..... Inte en aning hur detta gick till men jag är helt hundra på att jag klickade på Lugnets B&B i Falun på kartan när jag genomförde mig bokning så jag gissar på att det blivit fel på trivagos hemsida. Efter att ha förklarat vart jag befann mig så fick jag avboka kostnadsfritt och jag fick till sist tag i ett rum på Clarion Hotell i Borlänge istället. Lite dyrare blev det men en säng för natten. Det ska även tilläggas att jag vid tretiden hade ringt till Lugnets B&B och meddelat min ankomsttid, i samband med det så frågade jag dem hur långt tid de trodde det tog med bil till Falun ifrån Borlänge varefter de svarar "Inte vet jag". Kan tycka att även de borde börjat ana oråd vid en sådan fråga :)
 
Jag och Jonac hade innan eventet pratat om att ta en vattenzon i samband med eventet, han drog sig ur den fegisen men jag fick hålla vad jag lovat. Så under söndag lunch cyklade jag till ICA i Falun och köpte fryspåsar för telefonen och cyklade sedan iväg till Falukorven. Jag drog lite konstiga blickar till mig ifrån ett gäng som låg och solade i det vackra vädret när jag stod där och bytte om men det var varmt och skönt iaf. Ute i vattnet var det inte så varmt utan jag tvekade en stund om detta var en bra ide men när jag väl började simma fanns det ingen återvändo. På vägen tillbaka så såg jag att Flygmalaja hade ställt sig på strandkanten och hejade på mig så då fick man hålla profilen bättre. Tydligen var han den tidigare ägaren av zonen men han berättade att han tog kajaken till den. En svalkande tur i vattnet och ännu en unik i Falun blev resultatet, jag lyckades plocka de flesta unika men fegade ur att cykla uppför hoppbacken.
 
Händelserik helg som sagt och det var inte slut där. Under måndagen så mottog jag ett sms ifrån Fottas MC i Ludvika där jag hade stannat till och köpt hjälm och lås på vägen till Borlänge. Mitt köp hade resulterat i en lott vilket resulterade i ett presentkort på 1000kr. Tisdagen veckan efter så var jag i Ludvika i jobbsammanhang så jag passade på att gå förbi och köpa cykelskor. Hade funderat på cykelskor ett tag men hade tänkt vänta, nu blev det inte så men istället för 1400 för cykelskor och SPD pedaler gav jag 400, helt okej!
Nu ser jag verkligen fram emot Bonanza i Stockholm, vi får se vilka äventyr som väntar där.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela