Maqqans Turfande

Eliten

Publicerad 2014-03-04 21:46:00 i Turf,

Efter en tuff kamp med PelleS så tog jag mig denna omgång upp i elitserien i seriespelet, det var inte alls planerat men väldigt roligt.
 
Min tanke denna omgång var att ta det lite lugnare och hålla mig kvar, det gick sådär. Det var under en runda jag tog den 22a som jag insåg att jag plötsligt hamnat på samma poäng som PelleS och bestämde mig för att ge mig tusan på det. Denna runda var inte tänkt som någon genomkörare men PappaTurf och Spix gav sig ut samtidigt och det väckte tävlingsdjävulen i mig och tur var väl det. Länk till rundan:
 
Nu börjar arbetet med att behålla sin plats i eliten. Jag har något optimistiska tankar att det borde vara lättare att behålla sin plats här eftersom det endast är två som åker ur eliten, jämfört med fyra i turfettan. Sen hör ju till saken att det förhoppningsvis är tuffare konkurrens i eliten så det återstår att se hur mina teorier håller.

Kommentarer

Postat av: Wikflow

Publicerad 2014-03-05 10:40:03

Ja det där seriespelet blir aldrig som man tänkt sig ;) Grattis till uppflyttningen!

Svar: Tack så mycket, vi ses där snart antar jag? Tyckte jag såg ditt namn i div 1-2.
Markus Nilsson

Postat av: Wikflow

Publicerad 2014-03-05 19:58:22

Jo, i bästa fall så blir jag väl 3a i div 1-2 även denna omgång...

Svar: Äsch, du ska se att du når dit snart!
Markus Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela