Maqqans Turfande

Cykelhaveri

Publicerad 2014-07-18 14:17:43 i Allmänt, Turf,

Häromdagen lyckades jag bryta sönder växelföraren och växelörat på min cyclocross. Först så ställde jag den lite klumpig så att den blåste omkull och landade på växeln, jag kände efteråt att växeln var lite feljusterad men ingen större fara tänkte jag och cyklade vidare. När jag sedan kom till en lite brantare uppförsbacke så växlade jag ner till ettans växel och upptäckte då hur mycket feljusterad den var. Växelföraren var så sned att den for in i hjulet och drogs med ett varv så där tog det tvärstopp.
 
När detta hände så var jag uppemot 1 mil hemifrån och ingen i min familj var hemma så jag hade inget självklart val för att få hem cykeln, inte så kul att bära den hela vägen hem då jag inte ville ställa mig och småmeka i regnet. Som tur var fick jag tag på karlstadsturfaren Spix som var vänlig och skjutsade hem mig, tack för det.
 
Jag kollade upp vad växelföraren skulle kosta och till min stora lättnad kostade den endast 199 kr på bikester så ingen större skada skedd. Nu åker jag snart till Gotland så jag valde att ändå lämna in den på verkstaden så att den är färdig när jag kommer tillbaka, bra att få en extra koll på hjulet också inför Kalmareventet i slutet utav augusti.
 
Dagen slutade ändå med lite glädje, efter nästan ett år så lyckades jag till sist släcka en nolla i TvT statistiken.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela