Maqqans Turfande

Löpning i Smedjebacken

Publicerad 2014-01-19 18:19:00 i Turf,

Denna vecka tog arbetet mig till Ludvika tisdag till torsdag och då såg jag att Smedjebacken hade fått ett par nya zoner och min jakt på 500 unika ledde mig dit. Många neutrala var det så bonusen var inte negativ heller. De mest nämnvärda var Smedensförsta och Smedensandra som låg på ett vackert upplyst promenadstråk som var mycket trevligt att löpa runt. 
 
Smedensandra var en lite kortare upplyst bro.
 
 
 
Smedensförsta var lite längre (och rangligare med mina 110 kg) men fortfarande lika vackert över vattnet. Det är vid sådana här tillfällen jag saknar systemkameran men den är lite klumpig att löpa med.
 
 
 
Totalt gav rundan mig 8 unika zoner, uppe i 422 st nu, samt 8 km löpning i benen. De vackra zonplaceringarna gav mig även inspiration att föreslå en zon utan för Karlstad CCC som har nedanstående bro i närheten. Både jag och Spix har föreslagit för Wallen att placera en zon där i närheten, kanske kan jag motivera det mer nu (:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela