Maqqans Turfande

Historik

Publicerad 2014-01-09 08:54:00 i Turf,

Tänkte jag kunde börja med lite historia om mitt turfande.
 
Turf?

Förstå gången jag stötte på Turf var när min klasskamrat Jens Öström visade appen för mig, som i sin tur hade fått reda på det av sina orienteringskompanjoner. Han visade mig hur han tog zonen EggPark utanför Karlstads universitet i maj 2012 (tror zonen hette något annat då) och någon månad senare provade jag att upprepa bedriften (omgång 26). Tyvärr så fick jag en invite till Ingress i samma veva och fastnade mer för det så mitt aktiva turfande började inte förrän nästa sommar 2013 (omgång 36).
 
El Staminatore

Detta är en av de tuffare medaljerna och jag gav mig tusan på att ta den i omgång 41. Jag cyklade ut 18:19 och tog 155 zoner första dagen och hade därmed 45 kvar att ta innan kl 18:04 dagen efter. Polo96 kom ut och tog 35 zoner i Karlstad ifrån mig så efter att ha tagit dem fick jag bege mig ut på Hammarö för att få medaljen, tog emot en aning eftersom det var både regn och blåst denna dag men jag inte gjort det hade ansträngningen dagen innan känns onödig. GeijerHill blev zon 200 och den tog jag 17:45, blev lite väl på håret eftersom det är lite avstånd mellan zonerna på Ö:a.
 
 
 
1.000.000 poäng

En miljon poäng (personlig milsten) nådde jag omgång 42 den 1 december 2012 när jag tog zonen Solstensnurra kl 16:41. I slutet av samma omgång, 27e december, lyckades jag även nå ranken Turf Master, tyvärr så tog jag den mestadels med pph men kul ändå.
 
 
 
Insomnia

Insomnia är en annan medalj som jag personliga klassar som tuff. Jag tänkte passa på att ta den under julledigheten 2013 eftersom jag anade att den skulle störa dygnsrytmen och då skulle det bli bra med några lediga dagar därefter. Sambon åkte till svärföräldrarna dagen innan så det passade också bra eftersom hon troligen inte skulle tyckt om att bli väckt under natten med 1 timme och 40 minuters mellanrum. Jag skapade en loggbok eftersom jag insåg att jag inte skulle ha koll på vilka zoner jag tänkt ta när jag klev upp mitt i natten. Jag tog zoner tio i och tio över ifrån 12 på dagen den 29e december till 11 dagen efter, passade även på att ta Dawn Ninja mellan 4 och 5 eftersom det endast krävde en liten extra promenad. Zonen LongIsland blev den sista zonen jag behövde ta innan det blev några timmar extra sömn.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: DIProgan

Publicerad 2014-01-13 20:41:09

Oj kan tänka mig stressen för El Staminatore där mot slutet. Äventyr!

Svar: Ja det var väl lite onödigt men vädret var en orsak till att det var lite jobbigare att ta sig ut tidigare. Helt klart värt det !
Markus Nilsson

Postat av: LeiLar

Publicerad 2014-02-27 13:51:31

Imponerande! Jag har inte ens tagit Restless. :( Insomnia står inte ens på min ToDo-lista. Men nu blev jag lite peppad på att ta åtminstone Restless. Tack för en trevlig blogg, förresten!

Svar: Kul att höra! Restless tog jag ett halvår tidigare men det var inte ens planerat. Jag var på väg hem till Karlstad ifrån Ludvika och tog "genvägen" via Torsby med alla orter på vägen. När jag sedan kom hem till Karlstad tog jag en promenad för att sträcka på benen och vips dök den upp.
Markus Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela