Maqqans Turfande

Tur till Borlänge

Publicerad 2014-02-27 10:56:00 i Turf,

Under veckan var jag i Ludvika i jobbsammanhang så jag tog en tur till Borlänge för att plocka några unika zoner och reka lite inför stundande event. Fick minst sagt ett varmt välkomnande av fem turfare som duktigt stängde in mig med sina blocktider så jag fick plocka zonerna lite sporadiskt till en början utan att följa någon direkt linje, jag saknade absolut cykeln. 
 
 Efter 1.5 timme så hade det dock lugnat ner sig och endast DerVerMer höll mig sällskap. Så många som var aktiva denna stund men ingen som vågade hälsa gjorde mig lite besviken, kanske är det inte lika socialt här som hemma i Karlstad. Några intryck ifrån mitt besök var att det var väldigt lätturfat, breda cykelvägar och till största delen platt, hade jag haft cykeln med mig hade jag nog plockat alla zoner.
 
Zoner värde att nämna då? Zonen ForzaForssa var placerad på ett väldigt stiligt område med inovativ belysning som jag aldrig tidigare sett.
 
Och vid zonen PlierPark hade sommaren redan börjat.
 
Totalt gav mitt besök mig 33 nya unika zoner och jag kunde gå till sömns med en pph på 296 tack vara Borlänges höga aktivitet (hade även kvar några i Karlstad), betydligt mer än jag fått för samma antal zoner i Karlstad. 
 
Min runda:
http://warded.se/turf/session/9aac60496ff91e27adcd4b37f57d53f8

Kommentarer

Postat av: DerVerMer

Publicerad 2014-02-27 17:28:08

Hej, Bra skrivet och sammanfattat !

Svar: Tack så mycket, hoppas vi ses i april!
Markus Nilsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela