Maqqans Turfande

Snöiga omgången 43

Publicerad 2014-02-03 10:30:57 i Turf,

Så var omgång 43 över och det var en av de tuffare jag upplevt sett till vädret. Det blev lite si och så med löpningen, några längre rundor till fots blev det men tillslut blev det nog lika många med cykel. Jag skyller på att jag var nära att förlora min plats i Turfettan när jag endast körde på löpning. Totalt blev det en liten dipp i min poängstatistik men det hade jag räknat med.
 
Snön ja, snömängden fick jag även känna på mot slutet av omgången när jag cyklade runt älven. Jag kom cyklandes ifrån zonen Sannaalle norrifrån och var lite tveksam till att ta grusvägen men den var väldigt bra plogad till en början så jag chansade. Halvvägs till zonen hade dock plogbilen vänt så jag fortsatte igenom snön, kunde ju inte vända nu. Bilden är tagen efter att cykeln fastande ordentligt, troligtvis ett dike där, efter det fick jag bära den.
 
 
Sedan passade jag även på att skriva gratisreklam i Skårezone där Karlstads veteran Kajowi tidigare har skrivit. Eftersom han inte skrivit något denna omgång fick jag ju fixa till det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maqqan

Turfare ifrån Karlstad som oftast tar sig runt per cykel, jobbet tar mig ibland till andra orter och då blir det alltid några unika längs vägen och en promenad under kvällen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela